Antal undersider

Antal undersider afhænger af din virksomhed

Du har nu besluttet dig. Du vil bygge dig en ny hjemmeside til din virksomhed. Så langt så godt. Du skal nu til at overveje næste skridt. Hvordan den skal se ud, og hvad du vil fortælle læseren om på siden.

I eksemplet tager jeg udgangspunkt i en tømrervirksomhed, men det kunne lige så godt have været ethvert andet håndværk, tandlæge, fysioterapeut, marketingvirksomhed, psykolog o.s.v. Du kan derfor nemt udskifte “min” tømrervirksomhed med din egen. Min fiktive virksomhed “placerer” vi i Randers.

Find papir og kuglepen

For at finde ud af, hvordan min side skal bygges op, begynder jeg med et stykke blankt papir. På siden skriver jeg de primære ting, jeg arbejder med – og som jeg fortsat ønsker flest opgaver af. Det kunne være: nyt tag, nye vinduer, nye døre. De opgaver fylder 80% af mine arbejdsdage. De resterende 20% er en blanding af lidt renoveringer, carporte, legehuse, plankeværk o.s.v.

Vi begynder med forsiden

Forsiden er næsten altid den væsentligste, og her vil jeg, altid skrive “hvem” vi er. Undersiderne bruger jeg til at skrive om, “hvad vi kan”.

Hvis du ønsker din hjemmeside bliver fundet på Google, så har du selvfølgelig læst om søgemaskineoptimering, og derfor besluttet at din side skal være hurtig. Du ved også, at der skal være plads til en fyldig tekst på både forside og undersider. Du ved også at alle dine sider har originalt indhold, og består af minimum 300 ord.

Dine sider skal alle have én og kun én overskrift (også kaldet h1). Forsidens overskrift skal i eksemplet være “Tømrer i Randers”. Der er cirka 150 månedlige søgninger på “tømrer randers”, og vi vil gerne have fingrene i nogle af de potentielle kunder, der leder efter en tømrer. Jo højere oppe på din forside, du kan placere overskriften des mere effektivt fungerer den.

Under overskriften skal du skrive en original og fyldig tekst på mindst 300 ord om din virksomhed. Det kan være ting som din bagrund, dit formål med virksomheden (hvorfor åbnede du tømrerfirmaet), dine særlige kompetencer, din erfaring i lokalområdet o.s.v. Sikr dig at du kort nævner de primære ydelser beskrevet ovenfor. (nyt tag, nye vinduer eller nye døre). Du skal endvidere linke ind til dine undersider fra din forside – gerne i både teksten samt fra eventuelle billeder.

Antal primære ydelser = antal undersider

Antallet af undersider vil i de fleste mindre virksomheder svare til antallet primære ydelser – som du gerne vil have Google finder dig på. I vores eksempel her vil du derfor få en sidestruktur, der ser således ud.

  • Forside med Overskrift “Tømrer i Randers”
  • Nyt tag med overskrift “Nyt tag i Randers”
  • Nye vinduer med overskrift “Nye vinduer i Randers”
  • Nye døre med overskrift “Nye døre i Randers”
  • Kontaktside med overskrift “Kontakt”

Drop alle andre sider! Det er langt mere brugervenligt med få sider, der er originale, fyldige og velskrevet.

Men skal vi ikke have en “Om os side”?

Jo, hvis det giver mening. Du skal ikke have en “Om os” side, hvis indholdet på den ikke er fyldigt og originalt – og på minimum 300 ord. Har du omvendt gode og relevante budskaber, du ønsker at formidle, kan du fint oprette flere sider.

Husk din interne linkbuilding

Har du flere undersider (sekundære sider) end dem, som agerer som landingpage for dine primære søgeord, skal du sørge for at få noget ud af dem. Opret derfor links fra dine sekundære sider til dine primære (landingpages). På den måde viser du både Google og dine læsere, at dit primære indhold – altså det du helst vil sælge, skal findes på en anden side. Du leder dermed både kunderne og Google i den rigtige retning, hvilket er med til at få dine sider bedre placeret på søgninger i Google.

0 Comments

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

Kontakt mig

Jeg er her ikke lige nu. Send en besked, og jeg vender tilbage hurtigst muligt.

Sending
Seoprofessionel Fuglegårdsvænget 100 2820  Vangede Tlf 51 22 07 22

Log in with your credentials

Forgot your details?